Si Bella MeroyaN



Salam Semua,

Petang niE bisMi nk bercerita PasaL Hamster. Kat uMah bisMi ada 4 ekor Hamster. 1 betina dan 3 jantan. Asalnye ada lagi seekor betina tapi dah mati. Sedey kecian dier kan... Tuan puNye hamster ialah adeq bisMi, dier mmg suke membela segala haiwan... he he.. so dua bulan dier cuti niE, dapat laa bisMi bermain-main dengan hamster dier.

Owhhh... suNgguh coMey..Bismi suke!! bisMi takut nk pengang yaNg betina tuE sebab dier tengah meroyaN. Hah hamster pun pandai meroyan taw. Ok yang betiNa tue namEnye beLLa.. heee


Al-kisahnyE 3 minggu lepas si Bella tuE bersaliN, ada 5 ekor anakNye.. so adeq bisMi asiNgkan dier kat teMpat lain supaya hamster jantan tuE tak kaco anak-anak bella yaNg baru lahir tuE. Then pada suatu hari tuE, Si Hitam telah memakan salah seekor anak bella. Hitam nie kucing kat umah bisMi. Dier tak macam Chiki (kuciNg jugak) yaNg sangat manjE. Klo nk tido mesti cari mak ng ayah bisMi.. eiii Jeles bisMi..hee



Lepas anak bella kena makan dengan Hitam, bella muruNg je dan terus meroyan.. Klo kitE amek nk bersihkan badan dier. Mesti dier gigit2 tangan kite. First time tgk haiwan meroyan.. kecian dier taw. Mungkin sebab emosi dier terganggu sbb anak dier hitam dh makan, maka lagi 4 anak nyE mati jgk akhirnye... tiada laa lagi anaK beLLa.


Bella masih diasingkan lagi dengan hamster2 yaNg lain sebb takut dier bunting lagi. Adeq bisMi cakap hamster klo buntiNg seminggu je.. sekali kuar amek ko 5, 6 ekor... heee... nnt bile sangkar dier dah upgrade baru masuk kan balik beLLa dengan hamster yaNg lain.

Kesian Bella.. riNdu nk tengok bella main2.. ;)

Comments

Prettywrite said…
eh..haiwan meroyan?huhu cian dia..anak smua mati..walaupun haiwan tetap ada perasaan seorang ibu..:)
da'white said…
ololololo...cian Bella..saye pun ad hamster...tapi sekor je.lagi sekor betina dah K.O...betina choki,,yg jantan choco...tpi saye ske cappucino..hehe
Cik tikah said…
cik tikah gelilah nk pegang hamster. hehe. kucing x bela ke?
Onitsuka_hana said…
kucing pun bela hamster pun bela..malam2 nanti HITAM mesti p kat sangkar Bela sbb dia kata anak Bela sedap. Kalu makan maknya lagi sedap.hehe.. lawak je tau
Bilah Izzah said…
Echa...serius, my geli...tapi bila dengar citer anak-anak dia mati, rase kesian sangat-sangat kat dia...huhuhu....jaga dia baik2 ye...
Miss Eiza said…
wah mcm mana nak atasi geli pegang hamster ek..huhu..takut die gigit..
♥AienNajwa♥ said…
naseb yang same menimpe my family..akak i bela hamster, habes kena makan dengan kucing jiran..sangat biadap ! ~ heh !
dhiera said…
bella stress sgt kot. dia nampak anak dia kena makan dgn hitam. lepas tu anak2 yg lain xsurvive plak tu~
nurkaloi said…
hohoho dulu kaloi nak bela jugak
tp mmber punye hmster mati sbb sakit
langsung tak brani nk bela
takut mati jugak hahah
ERYN EDRINA said…
kesian BELLA!
Ish.. sedihh :(
Gombug said…
Dapatkan memori 50GB simpanan foto, muzik, video dan apa sahaja untuk telefon anda secara percuma hari ini dari Gombug.net - http://adf.ly/4O5uz ! Sebelum 31 Dec 2012
; ahhhh ! comelnye tikus belanda tu :)
syasyajohan said…
hamster tu.comel gilaa
meroyan pun eh.baru tauu
anisalya said…
ciannya. kalau seekor je takpe la. ni semuanya mati jgk. mmg die tension la tu.
Sha said…
laaaaa npe mati..ni msti bg susu lbih ni huuuuu :) Ciannnnnn
comellnyaa hamster tuu :)
misshannajr said…
tak suka bela apa2 jns pet...
BuDak said…
comel r bella tuu..
Norgadis Labuan said…
Anak saya suka Hamster, tapi saya yang geli nak sentuh.
Ku Azhar said…
xpernah bela lg hamster..ku ske bela ikan :)
renjerkabloi said…
hobi yang menarik :) susah dak nak bela hamster ni??
Miss Xyz said…
comelnyaa.. sye bela arnab.. x prnh lgi laa bela hamster.. org kata hamster cpt mati.. hehe
Ku Azhar said…
kalau cashout hujung bulan nie..awal bulan 2 dpt la..dpt 5 haribulan mcm tu..
nadia said…
tomey nyaa hamster tuee..
geram2.hehe :D